برش شیشه با دستگاه لیزر co2

معرفی دستگاه و قطعات لیزر

برش شیشه با دستگاه لیزر co2

دستگاه لیزر Co2 برش شیشه چیست؟


(کلمات کلیدی: دستگاه برش شیشه، شیشه برش لیزری، فرآیند برش شیشه، برش لیزری)


دستگاه برش شیشه لیزر CO2 دستگاهی است که می تواند شیشه را برش دهد. این دستگاه به عنوان دستگاه برش لیزری نیز شناخته می شود. این دستگاه از لیزر برای برش شیشه استفاده می کند و عمدتاً برای مصارف صنعتی استفاده می شود.

دستگاه برش شیشه لیزر CO2 در اوایل دهه 1980 توسط یک شرکت آلمانی به نام کارل زایس اختراع شد. این شرکت از آن زمان تاکنون اقدام به تولید و فروش دستگاه های برش لیزری شیشه CO2 می کند.
در این مقاله به مزایای استفاده از دستگاه لیزر CO2 و همچنین نحوه راه اندازی و استفاده صحیح از آن می پردازیم. مزایای استفاده از دستگاه لیزر CO2 دستگاه های لیزر CO2 نه تنها مقرون به صرفه هستند، بلکه سریع و کارآمد هستند.
این بدان معنی است که شما می توانید به آن دست پیدا کنید در مدت زمان کوتاه تری علاوه بر این، این ماشین‌ها همه کاره هستند و می‌توان از آنها برای برش شیشه استفاده کرد.
چگونه این دستگاه لیزر را راه اندازی کنیم؟
راه اندازی و استفاده از دستگاه لیزر CO2 بسیار آسان است.
ابتدا باید مطمئن شوید که مخزن گاز CO2 با اکسیژن/نیتروژن کافی پر شده است بنابراین این کار پر نخواهد شد. با CO2 پس از پر شدن مخزن، می توانید دستگاه را راه اندازی کنید.
فقط باید دوشاخه سیم برق را در پریز برق قرار دهید و سوئیچ را روشن کنید. در اینجا دستورالعمل هایی وجود دارد که به شما کمک می کند دستگاه لیزر CO2 خود را راه اندازی کنید و از آن به درستی استفاده کنید.
1) برای راه اندازی دستگاه خود، یکی از پنل های دستگاه خود را باز کنید تا بتوانید کارتریج CO2 را وارد کنید.
2) پس از راه اندازی دستگاه، از دکمه نزدیک نشانگر لیزر خود برای تنظیم اندازه پرتو استفاده کنید.
3) برای خاموش کردن دستگاه خود، دکمه را برای دو ثانیه فشار دهید و نگه دارید. نکات ایمنی لیزر CO2 قبل از شروع کار، طبق دستورالعمل‌های ایمنی ما، بررسی کنید که در یک منطقه با تهویه مناسب و بدون هیچ مانعی هستید.

5 نکته برتر برای برش شیشه با دستگاه لیزر Co2

کلمات کلیدی: نکاتی برای برش شیشه با لیزر

برای برش شیشه باید قدرت و سرعت لیزر را تنظیم کنید. همچنین باید شیشه را تراز کنید و مطمئن شوید که در ارتفاع مناسب قرار دارد.

اولین قدم این است که شیشه را با دستگاه لیزر خود تراز کنید و یک لبه شیشه را با یک طرف ناحیه برش خود قرار دهید. اگر از دستگاه لیزر Co2 استفاده می کنید، باید قدرت خود را روی حدود 50 درصد و سرعت خود را در حدود 5000 میلی متر در دقیقه تنظیم کنید. مراحل دیگر به نوع ماده ای که می برید بستگی دارد:

- برای مواد نازک مانند اکریلیک، پلی کربنات یا پلی استایرن (PS)، از تنظیم کم مصرف مانند 10٪ استفاده کنید.

- برای مواد ضخیم‌تر مانند پلکسی گلاس یا شیشه سکوریت، از تنظیم قدرت بالاتر مانند 30 درصد استفاده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.